Pasku, aña nobo, Fuikdag en nog veel meer leuke d - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van romydevette - WaarBenJij.nu Pasku, aña nobo, Fuikdag en nog veel meer leuke d - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van romydevette - WaarBenJij.nu

Pasku, aña nobo, Fuikdag en nog veel meer leuke d

Blijf op de hoogte en volg

16 Januari 2014 | Curaçao, Curaçao

Hee lieve volgers,
Het duurde weer even maar geloof het of niet, ik had het best druk op een eiland waar niemand zich druk maakt. Op stage is het echt super druk, de kerstvakantie en heel de maand januari zitten echt bom vol. Maar naast hard werken gelukkig grotendeels de feestdagen wel vrij gehad. En dat was leuukkkk!
De hele stad was al een tijdje versierd, echt overal hangen lampjes, op rotondes vind je verspringende kerstversiering en ook m’n balkonnetje was versierd met lampjes. Het kerstgevoel is nooit echt gekomen bij 30 graden maar toch leuk om te zien hoe ze het hier vieren. Eerste kerstdag waren we lekker vrij, s’ochtends een kerstontbijtje gemaakt en naar Boka Tabla, eigenlijk is het niet meer dan een rotsen partij waar de zee tegenop klapt. Maar toch erg vet om te zien, het lijkt een beetje of je op maanlandschap loopt, niet te vergelijken met de andere kant van het eiland waar alle stranden zijn. S ’avonds zijn we met bijna het hele huis gezellig wezen gourmetten bij Wilhelmina, een restaurant waar we vaker komen. Erg leuk, met zo’n 40 man aan een lange tafel, daarna met ze alle naar Cabana, een strandfeest met live muziek, altijd leuk!
Tweede kerstdag helaas geen vrij, maar na een prima dagje met Kirstin mee geweest naar de surfschool voor een kerstdiner, super gezellig. Beetje jammer dat toen we weg gingen om 12 uur er nog een band verwisseld moest worden, ajah zo word je nog eens handig. Het weekend erna was helaas alweer het afscheid van Karin, de buuffies app was niet langer compleet en ik keek ineens tegen een dichte deur als ik thuis was. We zijn er naar het vliegveld wezen brengen, maar daar bleek dat er 3 uur vertraging was, terug naar Punda dan maar weer om nog één keer gezellig uiteten te gaan met ze vieren. Inmiddels is de kamer alweer gevuld met een nieuwe gezellige meid!
En toen was het alweer oud en nieuw, bijna 2014, de tijd vliegt. Feestdagen zijn grote happenings hier, dus ook oud en nieuw word uitgebreid gevierd. Op oudejaarsdag was de Pagara, ben nog nooit zo doorgerookt als toen. Een straat verder van mijn huis werd een 14 miljoen klapper van maar liefst 1,8 km afgestoken, en ik vond een duizendklapper altijd al te lang duren. Maar leuk om te zien dat de mensen hier zo op kicken, heb er van genoten met me shirt op me neus en m’n handen op me oren. Het eindpunt lag bij Café de Tijd, en daar was het dan ook een groot feest, van feestjes houden we wel dus was erg gezellig. Voelde meer als Koninginnedag dan als oudjaarsdag. Eigenlijk was ik het vuurwerk voor 12 uur s ’nachts al meer dan zat, ze kicken hier echt op vuurwerk en het is echt mega hard. En om het nog iets leuker te maken mogen ze het hier ook meer dan een week legaal afsteken. Sommige waarschuwen nog even door te schreeuwen “Oren dicht!!”, maar word vaak vergeten… S ‘avonds scheen er mooi vuurwerk op de pondjesbrug te zijn, dat is bij ons in de stad dus leek me leuk. De hele brug plus het plein zat helemaal vol met locals, allemaal hadden ze hun tafeltjes en stoeltjes meegenomen en mega veel eten en drinken. Leuk om te zien hoe zei het hier met ze alle vieren. We hebben nog even meegedanst tussen de locals en om 12 uur vanaf de brug vuurwerk gekeken, mooi om te zien. Aangezien alles dicht was in Punda en er bij oud en nieuw toch echt een vet feest hoort zijn we naar Wet and Wild gegaan, een leuke strandtent die een leuk feest organiseerde, erggg geslaagd. Na 5 uur in m’n bed en half 9 de wekker voor de Nieuwjaars duik. Jaaaa, ik kan het zeggen, ik heb m gedaan, met UNOX muts. Dus ik hoef niet meer naar Scheveningen. Was echt super vet, 2000 man ging los op de kant en na het aftellen iedereen het water in, snert toe dus als je de kou erbij bedacht was het exact hetzelfde. S’middags was het uitbrakken, ik dacht dat je hier nooit een kater kreeg, toch wel dus.
En toen was het 5 januari, FUIKDAG! Ik zit hier nog ruim 3 maanden maar ik denk dat dat toch wel eens de mooiste dag in deze 5 maanden geweest kon zijn. Ik weet eigenlijk niet of het zin heeft om het uit te leggen, tot nu toe snapt niemand nou echt waarom het zo super leuk is. Maargoed, zal een poging wagen. Het is een feest op zee, in een baai, fuikbaai die enkel per boot bereikbaar is. Zonder boot geen fuikdag dus. Er gaan dus megaa veel boten daar naartoe vol met drank en eten om daar op zee een groot mooi feest te maken. Het probleem was dat een plek op een boot voor ons beetje onbetaalbaar was. Dusja was doe je dan he, het mooiste feest van het jaar missen is ook zo wat. Zaterdag dan toch maar luchtbedden wezen halen, heb nog nooit zoveel schappen met drijvende dingen gezien, maar de schappen waren inmiddels grotendeels leeg, en een taxiboot geregeld. Deze zou ons droppen in die baai, en ons s ’avonds weer ophalen. Dus wij in de haven wachten op onze boot, ja daar lagen wel veel boten en onze beschrijving was redelijk summier, hij wilde net weg varen toen wij erachter kwamen dat wij daar ook in moesten zitten. Ajah, hij kwam terug dus we kwamen er wel. Paar honderd meter verder, politie te water, helaas papieren waren niet in orde dus we mochten niet verder. Gelukkig niet veel later was er een man zo aardig om onze boot te slepen, want dat mocht dan weer wel, misschien kwamen we dan tochhhh nog aan. In de boot maar vast begonnen met het opblazen van ons luchtbed, dat was maargoed ook want daar waren we dan. Veel plezier, hup het water op, ik had een drijvende koeltas, super handig voorzien van m’n drinken en eten voor de rest van de dag. Tussen alle boten door en tijd voor een dik feest. Mega veel mensen drijvend op hun luchtbedje helemaal los, wat was dat vet! We kwamen terecht op een boot bij een stel amerikanen, dikke schik, gedronken, gegeten en vooral erg veel gelachen. Dit was een klein bootje en ze werkte met ze alle op een grote jacht, snappen deden we het niet echt maar het klonk leuk. Helaas het was tijd om de luxe speedboot te verlaten en te zwemmen richting onze taxiboot, tegen de golven in, mennn dat ging toch niet zo snel…
Weekje later stonden we op Wet and wild, eigenlijk op het punt om naar huis te gaan toen een amerikaan me aansprak, het duurde even maar toen zag ik het. Onze Fuikvrienden, gelijk gezellig! Ze hadden nog spullen op hun boot liggen van ons, dus we moesten maar even meelopen, daar lag hun dikke bootje weer. Super gezellig weer natuurlijk maar ze moesten even iemand ophalen, of we even meegingen. Mega vet, s’avonds vanaf de waterkant in volle vaart alle lichtjes van land bekijken, wauw! Maar ze gingen naar hun grote boot, ze hadden het al een keer over de grootste jacht van Curacao gehad, maarja wist ik veel wat ik me daarbij moest voorstellen.
Nou dat wist ik een half uurtje later wel, een mega jacht van 35 meter. De eigenaar zat erop met twee zoons en 4 crewleden die voor hem werkte, twee captains, een stewardess en een chef. Zoooo luxe, niet normaal. Ik heb echt een top avond en nacht gehad, veel gelachen. Heerlijk gegeten en gedronken, de chef bleef maar hapjes brengen en met m’n voeten in een heerlijke warme jacuzzi, genieten haha!! Een grote gekke avond! Bizar dat je zoveel lol kan hebben met een man die zoveel geld heeft dat hij bijna niet weet waar die het aan uit moet geven maar zich niks beter voelt dan een student die de halve week op soep leeft haha.
Vorige week ben ik ook met dolfijnen wezen zwemmen! Aaah, wat was dat tof! Het zijn echt zulke mega lieve beesten, super sociaal en houden echt van aandacht. Een kleine meisjesdroom die uitkwam! Bizar hoe slim die beesten ook zijn, kusjes geven handjes schudden, je nat spetteren, je vooruit slepen, niks is te gek voor die beestjes! Jammer dat het zo duur is, zou het zo nog een keer doen!
En inmiddels zijn paps en mams er, super leuk om ze weer te zien en alles te vertellen en te laten zien. En een week luxeeeee!! Sinds 2 maanden weer onder een warme douche gestaan, genieten. De hele week leuke dingen doen en lekker relaxen en lekker eten, echt vakantie in mijn soort van vakantie!
Ik geloof dat mijn verhaal wel weer lang genoeg is, dus laat ik er voor deze keer maar weer mee stoppen!
Liefs Romy

  • 09 Februari 2014 - 15:44

    Ellen:

    Hey Romy!
    Het is leuk om al je verhalen te lezen!
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt daar!
    Heel veel plezier nog!! Geniet van het mooi weer en alle leuke dingen die je daar onderneemt!!
    Veel succes ook met je stage!
    Liefs Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 24 Okt. 2013
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 4983

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 12 April 2014

Stage op Curacao

24 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: