Bon Dia! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van romydevette - WaarBenJij.nu Bon Dia! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van romydevette - WaarBenJij.nu

Bon Dia!

Door: Romy

Blijf op de hoogte en volg

16 December 2013 | Curaçao, Curaçao

Bon Dia trouwe volgers,
Ik geloof dat ik iets minder trouw ben in het verhaaltjes schrijven, geen bericht is goed bericht. Ik heb het echt onwijs goed naar m’n zin. De eerst 5 weken zitten er alweer op en de tijd vliegt. Ik doe een hoop leuke dingen, heb genoeg feestjes en loop daartussen nog 5 dagen stage! Heb een hoop leuke mensen leren kennen en heb me nog nooit langer dan 1 minuut afgevraagd wat ik zou moeten doen. Hoogstens in twijfel van wel of niet stappen! ;)
3 weken geleden zijn we een dagje naar westpunt geweest, het is even rijden maar je krijgt er ook wel wat voor terug. De stranden zijn er een stuk witter en het water is helderder dan het hele toeristische en bewoonde wereldje aan de andere kant. Veel locals die bovenop elkaar zitten om te bbqen, je zou zeggen dat het strand groot genoeg is maar ze zitten liever op een hoopje zo ongeveer.
Het voor mezelf zorgen gaat me ook goed af, ze vinden wel dat ik er een rommel van maak maar het netjes houden is nou eenmaal niet m’n sterkste kant, misschien toch niet helemaal de goede opleiding gekozen… Maargoed, het hele huis is een vieze bende.. Maandag moet eigenlijk sws kookdag zijn want dan zijn de schoonmaaksters geweest. Op je spullen moet je goed letten, want als je je pan laat staan kun je hem de dag erna in een van de 5 andere keukens gaan zoeken en mag je eerst iemand anders etensresten opruimen… Maar ik moet zeggen, het went steeds meer. Ik had wel een klein probleempje met m’n biefstuk, gooide hem iets te hard in de pan, dat had mijn pink geweten. Dikke brandblaar erop, wist niet dat dat zo’n pijn kon doen! Maar is inmiddels weer een tijd geleden dus hij geneest weer mooi. Maar mam, elke dag eten op tafel is ook best fijn!
Vorige week zijn we de struisvogelfarm wezen bezoeken, nu reed ik de parkeerplaats op, zag ik alleen maar hanen kippen en kalkoenen en was ik eigenlijk wel in staat om weer te gaan, ik heb het echt niet op die beesten. Maargoed, het scheen leuk te zijn dus toch maar even naar binnen. Leuk om even rond te kijken en je kon nog een tour doen over de farm zelf dus dat ook gedaan. Leuke gids en was leuk om te zien, helaas niemand die erop wilde rijden, was ook wel met gevaar voor eigen leven als ik de beste gids zo hoorde maar had me toch leuk geleken om te zien. Je kon ze wel voeren, gelukkig zaten ze in een hok met wat extra planken onderaan want als deze beesten je niet mogen kunnen ze je botjes over midden schoppen. Ondanks dat ik het helemaal niks vond heb ik ze gevoerd, lief gelachen naar de camera en snel de bak doorgegeven aan een held die het oprecht leuk vond. Ze hadden er ook nog krokodillen, leuk om te zien. Ze lagen er maar voor dood bij, maar toen ik zei dat ik ze liever in actie zag heeft de gids ze even voor me uitgelokt en heb ik ze ook nog even met bek los gezien, helaas net te laat met de foto.
Afgelopen woensdag zijn we naar klein Curacao geweest, WAUW, een klein onbewoond eilandje met mega wit zand en helder water! De plaatjes op google liegen niet. We gingen met de Bounty, een grote catamaran. Je kan een klein beetje nat worden was wat de leuke crew zei. Op het spaanse water was het helemaal vlak nergens last van. Maar jeetje, eenmaal 5 minuten op zee was ik zeiknat, kon m’n ogen niet meer open doen van het brandende zout en opstaan lukte ook niet want dan ging ik gegarandeerd weer op me bek. Maar ik heb zeker gelachen, na een half uurtje werd ik alleen zeeziek van die hele boot. Nog 3 kwartier afzien en toen waren we er gelukkig… Flippers aan, duikbril snorkel en hop het water in. De vissen waren niet heel bijzonder, onder de boot zaten hele zwermen bij elkaar dat was leuk om te zien maar naar goed zoeken wel een schildpad gezien, super vet. Tussen de middag echt een mega lekkere bbq erbij! Echt een geslaagd dagje, en weer lekker bijgekleurd!
Vannacht voor t eerst kakkerlakken in m’n kamer gespot, gelukkig waren het kleintjes en vielen ze na mijn dosis vergif snel dood neer! Hopen dat ik er nu weer voor een paar weken vanaf ben!
Ik ga proberen om er nog wat leuke foto’s bij te plaatsen, de fb’ers hebben ze vast al wel voorbij zien komen! 
Geniet nog even van de kou, dan doe ik dat van de zon!
Liefs Romy



  • 17 December 2013 - 04:13

    Daphne:

    Klinkt goed Room, waar ik de feestjes moet missen, heb jij ze in overvloed! Blijf lekker genieten!

  • 17 December 2013 - 18:44

    Simone:

    Hoi Romy,

    Het is een leuk verhaal.
    Net dat van Daphne gelezen en nu dit van jou ja jullie houden ons leuk bezig haha

    Prachtig heb je het daar en een mooie glimlach op de foto's lekker door gaan met genieten leuk
    Maar......moeders eten was en is toch ook wel lekker dat is toch ook een compliment

    veel plezier nog en de greotjes van ons allemaal, Simone

  • 18 December 2013 - 20:33

    Anita:

    Het Romy,
    Leuk weer te lezen, mooie foto's.
    Dat klein curacao zetten we ook maar op t lijstje hè, maar met n rustig bootje !!
    Veel plezier,groetjes thuis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 24 Okt. 2013
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 4984

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 12 April 2014

Stage op Curacao

24 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: